Vinterljus

Jag mötte upp Lisa vid 17.50 utanför våran körskola för att sedan promenera till Yttre borggården. Ingen av oss hade en aning om var det låg men vi gick till det vi visste var Borggården iaf.
Inne vid "slottet"? såg vi ett gäng lite äldre så vi gick dit, och där var det. Där stod våran guide till vinterljuset.
Det stod på hemsidan att denna rundtur skulle ta 1,5 timme. Det kan jag lova att den inte gjorde.

Idag har jag stått och bakat muffins i flera timmar, kladdkaksmuffins och sockerkaksmuffins som vi skulle ta med oss på rundturen idag. 2 påsar muffins hade jag stoppat ner i väskan plus en termos med varmt vatten och tepåsar och muggar. Vi var väl förberedda! När vi skulle gå och samtidigt hälla i vatten i muggarna så tyckte våran guide vi såg väldigt roliga ut och skratta. Aja, vad gör man inte för att hålla sig någorlunda varm? :)

Både jag och Lisa trodde detta var en guide som skulle prata om alla de olika ljusen men NEJ, han berättade om slaget vid stångebro (ett par gånger), olika parker i stan, simhallen, människor från förr. Det var som en historialektion fast utomhus i massa minusgrader!
När vi gått runt hela stan och kom till trädgårdsföreningen så kollade jag och Lisa på vår sista lampa. Den var ganska häftig faktiskt, man skulle ställa sig under den så lät det en massa så skulle man gissa var man var. Vi testade 2 st, en gång var vi på en bondgård och den andra gången i Afrika. Jag och Lisa ställde oss och börja sjunga Shakira "waka waka" och dansa lite snyggt.
Efter dansuppvisningen tacka vi guiden och gick hemåt, vi var ju bara 10min hemifrån mig så vi drog, vi kände inte för att gå till Hospitalstorget och sedan hem, nejnej omväg!
Lisa var även fruktansvärt kissnödig så hon kunde inte hålla sig längre, hon klara sig inte ens hem till mig så hon kissa utomhus, haha.

Vi är ändå fruktansvärt stolta över oss själva att vi klarade av att gå detta, 2h o 20min i säkert 10 minus är duktigt jobbat. Iaf för att vara oss, folk som känner oss vet att vi är inga vandrare :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0