Copenhagen

I början av mitt sista år i gymnasiet var jag väldigt missnöjd med mina kurser, jag hade fått nya valbara kurser som ljud&ljus teknik och svenska c. Jag ville läsa TYSKA, jag hade försökt i 2 år att få läsa min sablans tyska som IV val men nej jag var ensam om att vilja göra det. Det slutade med att jag gick in till studievägledaren och tala om att jag minsann inte tänker läsa någon svenska C, jag vill ha T-Y-S-K-A. Svenska kan jag redan.
Jag flirta in mig riktigt bra där (skämt åsido), men han tog iaf bort svenskan och ersatte med tyska, fast med samhällsprogramet åk 2 på Berzelius skolan.

Första gången där var man väl lite nervöst, nytt folk, ny skola, främmande lärare. Jag kunde ju lite sen innan så jag låg väl lite före i början så den tryggheten fanns ju.
Jag satte mig längst in mot väggen på rad 3 på höger sida. Framför mig satt en mörkhårig tjej, hon satt också själv.
Närvarolistan skickades runt och man skulle själv få kryssa i sin närvaro, den mörkhåriga tjejen framför gav mig listan och hon förblev vriden åt mitt håll. Jag letade efter mitt namn men hittade det inte. Hon tala om att hennes namn inte heller fanns med. Sen dess har vi varit vänner.
Denna fantastiska tjej heter Amanda!

På tyskan var vi oslagbara, vi var bäst. När vi var tillsammans och jobba gick allting hur bra som helst, det jag inte kunde, kunde hon och tvärtom. Allting flöt på och ofta låg vi ju lite före. Vi var även storfavoriter.. höhö ;)

Amanda har jag kännt i lite mer än 1 år nu och idag, den 29 januari 2011 bokade vi våran första resa ihop!
Vi skulle bara ses för lite lunch och sen snacka om en ev resa. Efter ha kollat buss och tåg priser säger Amanda "Vi köper nu!" & eftersom jag älskar att resa.. (dock inte jätte förtjust i Danmark, inga fina minnen därifrån.. FF. Men dom ska vi ändra på!)

15-18 april kommer jag och Amandis befinns oss i Copenhagen!
Jag längtar som en tok, hoppas snön försvunnit tills dess!!


Detta är en bild från när jag och Lina var i köpenhamn 4 april 2010.. & detta var INNAN
allt spåra ut, tänk er...


Kommentarer
Postat av: Amanda

Bästa bästa bästa Fija! :) den här resan kommer bli så gryyyym. Kommer också ihåg den där första gången på tyskan, it was magical ;)<3

2011-01-30 @ 15:19:44
Postat av: Lina Green

HAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHA bilden xD

2011-03-03 @ 15:56:13
URL: http://missinna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0